سالروز آغاز تاجگذاری آقا صاحب الزمان حضرت مهدی علیه السلام مبارک باد

سالروز آغاز تاجگذاری آقا صاحب الزمان حضرت مهدی علیه السلام مبارک باد

نهم ربیع الاول دو عید بزرگ داریم. اولین عید روزی است که  دل حضرت زهرا سلام الله علیها مخصوصا به آن شاد گشته است .یعنی عید شادی حضرت زهراست. تبریکککککککککککک به همه ی شیعیان.

و دومین عید که همان غدیر ثانی است و آغاز سلطنت پر شکوه آقا صاحب الزمان حضرت حجت بن الحسن عسکری است که بر همه ی شیعیان و محبان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

از یعقوب بن منفوس روایت کرده است که گفت:روزی به خدمت حضرت عسکری علیه السلام رفتم. بر روی تخت گاهی نشسته بودند. از جانب راست آن حجره ای بود که پرده ای بر درگاه آن آویخته بود. گفتم:«ای سیّد من! کیست صاحب امر امامت بعد از تو؟»

فرمود:«پرده را بردار.»

چون برداشتم، کودکی بیرون آمد که قامتش پنج شبر بود. تقریباً می بایست هشت ساله باشد یا ده ساله؛ با پیشانی گشاده، روی سفید، دیده های درخشان دست های قوی و زانوهای پیچیده. بر خدّ راست رویش ، خالی بود. کاکلی بر سر داشت. آمد و بر ران پدر بزرگوار خود نشست. حضرت فرمود:«این است امام شما.»

پس آن کودک برخاست. حضرت فرمود:«ای فرزند گرامی! برو، تا وقت معلوم که برای ظهور تو مقرّر شده است.»

پس به او نظر می کردم، تا داخل حجره شد. پس حضرت فرمود:«ای یعقوب! نظر کن چه کسی در این حجره است؟»

داخل شدم و گشتم. هیچ کس را در حجره ندیدم.

*************************************

همچنین به سند صحیح از محمد بن معاویه ،محمد بن ایوب و محمد بن عثمان عمروی روایت کرده که همه گفتند: حضرت عسکری علیه السلام پسر خود، حضرت صاحب علیه السلام را به ما نمود(نشان داد). ما در منزل آن حضرت بودیم. حدود 40 نفر بودیم. گفت:«این است امام شما بعد از من و خلیفه ی من بر شما. اطاعت او بنمائید و پراکنده نشوید بعد از من، که هلاک خواهید شد در دین خود. بعد از این روز او را نخواهید دید.»

پس از خدمت آن حضرت بیرون آمدیم و بعد از اندک روزی حضرت عسکری علیه السلام از دنیا مفارقت نمود.

منبع:منتهی الآمال ج2 ص 521

مولف:ثقة المحدثین مرحوم حاج شیخ عباس قمی (ره)




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mahdi
تاریخ : 24 دی 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: